20 Eylül 2015 Pazar

NYX-MINERAL ''SET IT & DON'T FRET IT'' MATTE FINISHING POWDER

Herkese Merhaba! Bugün sizlere mat bir bitiş pudrası anlatacağım. İnce yapılı ve hem gözaltındaki kapatıcıyı sabitlemek hem de T bölgesinde yağlanmayı engelleyecek bir pudra arayışı içindeydim ve bu ürünü buldum:



 Karma bir cilt tipim olduğu için gün sonuna doğru özellikle burun, sonra alın bölgemde parlama oluyor. Ben de bir nebze bu durumu gidermesi için, hem içerisinde paraben bulunmayan hem de cruelty free bir ürün almak istiyordum. Bu ürün de öncelikli bu iki talebimi karşılıyor ancak maalesef T bölgemdeki yağlanmayı engelleyemedi. Gün sonunda yine özellikle burun üzerimde parlama sorunum devam ediyor. Göz altı kapatıcısını evet sabitliyor. Ancak alın bölgemdeki ince çizgilerin içerisine (belki elimin ayarını kaçırdığımdan mı bilmem, ki çok dikkat ediyorum) toplanıyor. Ben uygulamayı çok yumuşak bir kıl yapısına sahip olan Real Techniques'in Powder Brush'ı ile yapıyorum.




İçeriğine gelince:


Maalesef içerisinde talc var. Talc topaklaşmayı önleyici ve emici olması özelliği ile özellikle bebek pudralarında, far ve allıklarda kullanılan bir madde. Ancak internette talc yazıp biraz araştırırsanız akciğer ve yumurtalıklar için zararlı olduğunu göreceksiniz. Peki bunu bile bile neden satın aldım? Dediğim gibi parabensizlik ve cruelty free olması ilk önceliklerim ve sanırım bunlardan kaçarken 'talc'a tutuldum. Belki performans açısından iyi olsaydı talcı görmezden gelip günlük olarak kullanmasam da özel günlerde kullanabilirdim. Bunun cesaretiyle satın aldım ve pişmanım. Bu ürünün özellikle günlük kullanım için uygun olmadığını düşünüyorum. Talc'ı hergün solumak istemem. Arayışlarım devam edecek..

Not: Bu arada ürünü Akasya AVM'deki Boyner'den satın alım. İnternetten ise lilakutu satışını yapıyor. Ben 60 TL civarı bir fiyata satın almıştım.

Görüşmek üzere!

***

Hi everyone! I will mention a matte finishing powder today. I'm in search of fine texturedpowder to fix my concealer and preventing oily T zone and found NYX-MINERAL ''SET IT & DON'T FRET IT'' MATTE FINISHING POWDER.

I have combination skin, by the end of the day I have a shining nose and forehead. Therefore, I want to buy a cruelty and paraben free product that prevent this shining. This powder satisfies my two prior demands but unfortunately it doesn't prevent the shining. Yes it fixes my concealer but it fills in my fine lines on my forehead. I use it with my Real Techniques Powder Brush.

Let's see ingredients: Unfortunately, it's ''talc'' what caught my eye. Talc is an absorber and prevents aggregation so it is used in baby powders, eyeshadows and blushes. But if you search it on internet , you will see it is very harmfull for our lungs and ovaries. So why did i buy this powder conciously? As I said before, my two priorities (paraben and cruelty free) are important for me and I jump out of the the frying pan into the fire. If its perfomance was fine, I could continue to use it on my special days ignoring talc. I bought it with this courage but I regret. To sum up, I do not think it is good for daily uses cause I do not want to smell talc everyday. My searching continues...

See you!










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder